Pressemeddelelse februar 2020

Det er på tide at nedsætte arbejdstiden igen  Behandl os ordentligt siger: Vi har gennem 90 år gået fra 60 ugentlige timer til 37 ugentlige timer Og den sidste nedsættelse af arbejdstiden blev færdig indført i 1989 Det vil sige der er gået 31 år siden sidst at arbejdstiden blev nedsat, Behandl os ordentligt mener det er på tide at nedsætte arbejdstiden igen, der er sket så mange ting gennem de sidste 31 år der peger i retningen af yderlige nedsættelse af arbejdstiden Arbejdsmarkedet i Danmark har forhandlet endnu dårligere overenskomster hjem til lønmodtagerne, derfor er man begyndt at forhandle 3 års lønaftaler og de giver så lidt man tro det er løgn, man har fået endnu mere teknologi på virksomhederne, robotterne står i kø for at komme ind på virksomhederne, det gør mange nervøse for fremtiden Behandl os ordentligt tror ikke man skal være bange/nervøse for robotterne men der imod samarbejde med dem. I kraft af jo mere teknologi der kommer på virksomhederne, jo mere giver det mening at arbejdstiden tilsvarende nedsættes. Behandl os ordentligt vil ikke lægge sig fast på en fast ugentligt time antal, det skal være op til den enkle virksomhed i samarbejde med medarbejderne, her tænker Behandl os ordentligt … Læs resten af Pressemeddelelse februar 2020